top of page
Anchor 1
  • תמונת הסופר/תנטלי

גמילה מעישון בזמן מלחמה

המילים האלה מיועדות לנגמלים שמתקשים להמשיך בגמילה בימים אלה. אם אתם הצלחתם לעבור את החודשיים האחרונים ולא חזרת לעשן, מדובר בהישג אדיר.


דבר ראשון, זו באמת תקופה מאוד לא רגילה ומאוד מאתגרת. צריך לזכור לפני הכל - אנחנו בני אדם ונרצה לגשת לכל אחד מאיתנו בדרך רכה בתקופה הקשה הזו. אני עובדת בבית חולים ורואה שהרבה מאוד אנשים חזרו לעשן. זה כי המוח שלנו היה רגיל שזו דרך התמודדות מאוד אפקטיבית.


זו תמצית כוחה של ההתמכרות. אפילו אם עבר הרבה זמן מאז שנגמלנו, ברגעי קושי כמו שכולנו חוינו בחודשיים האחרונים, ההתמכרות מנצלת את זה, ומזדחלת אלינו בחזרה.


"אהלן התמכרות יקרה,

שלום לך, הרבה זמן לא נפגשנו.

כמה חזקה ועוצמתית את.

יש רגעים ארוכים כמו עכשיו שזה נראה ממש לא מתאים בכלל התמודד איתך.

נכון, כרגע זה לא מתאים".


חברים, זה בסדר. במצב כזה נרצה לעודד מחשבות מקדמות ורכות ולא להיות כעוסים וקשים עם עצמנו. בגדול נשאף לסגל חשיבה של יותר אפור, ופחות חשיבה של שחור ולבן.


חשוב לזכור שהפסקת העישון היא תהליך פנימי ולכן גם אם כרגע ההתמכרות שלי פעילה אני עדיין יכול.ה להשפיע על איך אני חושב.ת ופועל.ת במצב הזה.


כמה מחשבות שאני מציעה:


  • אם חזרתי לעשן, לא להיות קשה עם עצמי ולהזכיר לעצמי שהיה לי הרבה יותר טוב כשהייתי לא מעשן. יכול להיות שזה כל מה שאני מסוגל כרגע וזה בסדר גמור. "בעצם היה לי הרבה יותר טוב כשלא עישנתי".

  • חזרת לעשן, לא נורא, בואו נתכנן אסטרטגיית יציאה כבר עכשיו. תתחיל כבר להציב יעד לזמן שבו אני מפסיק, עוד חודשים, בפסח... ביולי... אני כותב.ת לי ביומן ומתחיל בהתחייבות לעצמי לנסות להפסיק.

  • אם חזרתי לעשן, אני דואג.ת שכמה שפחות אנשים יחשפו לעישון בסביבה שלי. אשתדל להמנע מלעשן ברכב, או במפגשים חברתיים ומשפחתיים. זו דרך טובה לאותת לעצמי ולסביבה שזה זמני ושאני אטפל בנושא בהמשך וגם לחסוך להם חשיפה לנזקי עישון מיד שנייה.

bottom of page